Diego El Cigala :)

2010-03-07 @ 16:26:13

Shuuuee folks!

I går var en kväll som jag aldrig kommer glömma bort. Haha, inte min nästa kväll. Men iallafall. Spanskagruppen skulle till nån konsert. Och ja, jag går i spanska. Vi skulle till Uppsala Konsert & Kongress och träffa Diego El Cigala. Vi hade hört hans låtar under lektionerna. Hans låtar, nej inte min " smak ". Jag fick faktiskt huvudvärk av en enda låt under lektionen. Så jag undrade, hur ska jag klara av under 1 timme och 40 min konsert?
På vägen dit åkte jag bil med Asha. Sen gick vi in och såg läraren och lämnade kläderna i ett skåp. Sen gick vi in i salen. Det var mycket finare än så vad jag hade tänkt mig. Jättefint! Först var det 4 gubbar som spelade musik. Sen kom Diego El Cigala. Han verkade vara skiit glad pch publiken skrek. Alla utom jag då. Sen så sjöng han jättemånga låtar. Jag fick huvudvärk och försökte somna. Men gick aldrig. Men sen fick jag nog och kollade. De sista 15 min var bäst. Sen efter konsertet skulle pappa hämta mig och Asha. Jag, Sofia, Tove och Asha var ute och sprang lite. Ja, vi var glada. Och jag, rädd. Jag vågar inte ens kolla på Vaksala skolan som var nära ukk. Sen gick vi nära skolan och jag skrek och ville inte vara där. Sen blev vi hungriga och sprang till Ica och köpte muffins och dricka. Och efter 2 min kom pappa.
När jag kom hem blev det Notting hill och Ben & Jerry's. Mums! jaha, då blir man sugen på det nu igen. -.-




Diego El Cigala,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0